Villkor

köpevillkor & INTeGRITETSPOLICY

KÖPEVILLKOR

Sekretess och säkerhet

Genom att registrera eller beställa produkter från oss samtycker du till att Canentem AB använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig, samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund genom att erbjuda en högre service. Uppgifterna delas inte ut till en tredjepart om inte lagen kräver detta. För att handla hos oss måste du vara 18 år eller äldre. Yngre kunder behöver målsmans tillstånd. Läs mer om behandling av personuppgifter under integritetspolicy.

Priser och betalningsvillkor

Priserna på sidan visas inklusive moms. Sortimentet kommer att öka över tid och vi kommer att sälja både produkter med 25% (kläder och tillbehör), samt produkter med 6% moms (böcker).

Inga andra avgifter förutom tillämpliga fraktavgifter och eventuella returkostnader tillkommer när du genomför ditt köp.

Vi erbjuder i dagsläget Klarna som betalningsmetod för att kunna erbjuda en smidig och säker köpupplevelse. För att genomföra köpet och bli identifierad behöver du fylla i de vanliga personuppgifterna.

Lager

Vi är ett företag, under uppbyggnad, som vill motverka överproduktion. Det gör att vi har ett begränsat lager. Vi arbetar med svensk produktion i små serier för att kunna vara flexibla, men det kan också leda till leveranstider.

Vår ambition är att i den mån det går använda personer som står utanför arbetsmarknaden till att packa våra försändelser. Det gör att vi inte packar varor varje dag. Vårt löfte är att packa och skicka alla order inom en vecka.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om produkten är slut i lager kan det innebära en fördröjning. Om produkten du beställt inte finns i lager och blir restnoterad skickar vi dig ett mail inom 5 arbetsdagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Vi använder oss av Posten som fraktmetod. Leveranstid oftast 2-3 helgfria dagar inom Sverige.

 

Fraktkostnader och avgifter inom Sverige

  • Standardfrakt: 29 SEK (gäller små paket)
  • Bokfrakt: 65 SEK (gäller paket med vikt över 1 kg)
  • Outlösta paket: debiteras med en avgift på 150 SEK.
  • Returfrakt vid öppet köp: kunden ansvarar för kostnad
  • Returkostnad för bytt vara: 200 SEK i frakt och administrationsomkostnad.

Skulle produkten försvinna när den är på väg till dig är vi betalningsansvariga. Skulle produkten försvinna vid en eventuell retur är du betalningsansvarig.

Om olyckan är framme och produkten kommer bort vill vi att du meddelar oss detta omgående per mejl.

Ångerrätt och byte

Vi hoppas självklart att du skall bli nöjd med produkter från oss. Genom att göra produkten justerbar i storlek har vi ansträngt oss för att den ska passa.

* Vi hoppas också att vi tillsammans kan motverka onödiga frakter som bidrar till negativa effekter för miljön.*

Skulle det ändå vara så att du inte är nöjd med produkten, har du självklart öppet köp och ångerrätt i 30 dagar. Skulle du vilja returnera din leverans meddelar du detta inklusive ordernummer till info@canentem.se inom 30 dagar.

Tänk på att om du skall returnera produkten så måste den vara i gott skick. Den får inte vara använd. För att du ska ha rätt till att få det fulla beloppet för din retur måste produkten vara i fullgott skick Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på köpesumman om produkten visar tecken på slitage. Vi löser inte ut paket, och tar inte heller ansvar för om försändelsen kommer bort. Det kan därför vara bra för dig att skicka produkten med spårbarhet. Du står för kostnaden för returfrakten.

Tänk på att efter du bytt ut ditt plagg så omfattas du inte längre av ångerrätten.

När vi mottagit din retur och kontrollerat att produkten är i fullgott skick. Är varan i fullgott skick återbetalar vi hela köpesumman. Återbetalningen görs skyndsamt inom 30 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur. Skulle varan inte vara i fullgott skick gör vi avdrag på del av köpesumman. Återbetalning sker via Klarna.

Ersättning vid retur – eventuell värdeminskning

Du kan prova produkten på samma sätt som i en fysisk butik, men om du använder eller hanterar produkten oaktsamt betraktas produkten som använd. Det är du som köpare som ansvarar för värdeminskningen om produkten hanterats på ett sådant sätt som inte varit nödvändigt för att fastslå produktens egenskaper. Om produkten är använd erhåller du endast del av köpesumman, alternativt ingen del beroende på produktens skick. Vi gör bedömning om produktens skick när vi mottagit produkten i retur.

Reklamation

Vi kontrollerar produkterna innan vi skickar dem, men skulle det ändå inträffa att produkten är defekt eller fellevererad vill vi att du kontaktar oss så snart som möjligt. Du måste senast kontakta oss inom 30 dagar. Kontakta oss även om varan är skadad vid leverans.

Vid felleverans och reklamation står vi för frakten.

När produkten kommit till oss gör vi en utredning av reklamationen. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

 

INTEGRITETSPOLICY

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är: https://www.canentem.se 

Denna integritetspolicy beskriver vad vi samlar in, använder och hur vi hanterar din personliga information när du besöker eller handlar på vår hemsida. Bolaget bakom denna hemsida är Canentem AB. Du kan nå oss på info@canentem.se

Du hittar kontaktuppgifter under ”kontakta oss”.

Vilka personuppgifter samlar vi in och varför?

Vi samlar in vissa personuppgifter för att kunna serva dig som kund på ett bra sätt, ta emot order och leverera produkter till dig som kund, dvs. för att du som kund skall kunna beställa varor från oss. Vi samlar in information om dig under kassaprocessen i vår butik.

När du köper från oss, ber vi dig att ge oss information som innefattar ditt namn, faktureringsadress, leveransadress, e-postadress, telefonnummer, kreditkortsuppgifter/betalningsuppgifter och valfri kontoinformation såsom användarnamn och lösenord. Vi använder denna information för syften, såsom att:

  • Skicka information till dig om ditt konto och din beställning
  • Svara på dina frågor, inklusive återköp och klagomål
  • Behandla betalningar och förhindra bedrägerier
  • Konfigurera ditt konto för vår butik
  • Följa lagliga krav vi har, såsom momsberäkning
  • Förbättra vår butikserbjudanden
  • Skicka dig marknadsföringsmeddelanden, om du väljer att ta emot dem

Om du skapar ett konto kommer vi att lagra ditt namn, adress, e-postadress och telefonnummer, vilket kommer användas för att fylla i dina uppgifter i kassan för framtida beställningar.

Generellt lagrar vi bara information om dig så länge vi behöver informationen för de ändamål som vi samlar in och använder den till, och så länge vi inte är juridiskt skyldiga att lagra den. Till exempel kommer vi att lagra beställningsinformation för gällande tidsperiod för skatte- och redovisningsändamål. Detta inkluderar ditt namn, e-postadress och fakturerings- och leveransadresser.

Vi lagrar även kommentarer eller recensioner, om du lämnar dessa.

Tänk på att personuppgifter skapas inte enbart genom att du som användare interagerar på webbplatsen. Personuppgifter genereras även av tekniska processer, såsom kontaktformulär, kommentarer, cookie-filer, analysverktyg och inbäddat innehåll från tredje part.

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens IP-adress och webbläsarens användaragent-sträng som hjälp för detektering av skräppost.

En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts visas din profilbild offentligt tillsammans med din kommentar.

Om du väljer att lämna kommentarer på hemsidan eller genom att skicka dem till oss, så kommer vi endast att använda dem för att förbättra produkter och service till dig som kund.

Media

Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.

Skulle du välja att ladda upp media till oss kommer vi endast att använda den för att utveckla produkter och servicen till dig som kund.

Kontaktformulär

Om du väljer att skicka meddelande till oss via kontaktformulär eller via mejl till oss kommer vi att spara din kontaktinformation för att kunna svara dig på dina frågor eller kommentarer. Vi sparar alltså informationen för kundtjänständamål.

Vi kommer inte att använda den sparade informationen för att skicka nyhetsbrev till dig. Vill du följa oss gör du det via sociala kanaler eller läsa om oss på denna webbsida.

Cookie-filer

Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.

Om du besöker vår inloggningssida kommer vi att sätta en tillfällig cookie för att undersöka om din webbläsare accepterar dem. Denna cookie innehåller inga personuppgifter och den försvinner när du stänger din webbläsare.

När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.

Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Vem har tillgång till informationen?

Medlemmar i vårt team har tillgång till informationen du ger oss. För närvarande är det ett fåtal personer verksamma i bolaget. Framöver kan roller som administratörer och butiksägare har tillgång till:

  • Beställningsinformation som t.ex. vad som köptes, när det köptes och var det ska skickas, samt
  • Kundinformation såsom ditt namn, e-postadress samt fakturerings- och leveransinformation.

Vårt team har tillgång till denna information för att uppfylla beställningar, genomföra återbetalningar och tillhandahålla support.

Vilka delar vi din data med?

Vi samlar information om besökare som kommenterar på webbplatser för att detektera skräppost med hjälp av en anti-skräppost-tjänst. 

Om du begär återställning av lösenordet kommer din IP-adress att ingå i e-postmeddelandet om återställning.

Vi delar information med tredje part som hjälper oss genomföra beställningar och lagra tjänster åt dig, till exempel Klarna.

Vi tar emot betalningar genom Klarna. När vi behandlar betalningar, kommer några av dina uppgifter att skickas till Klarna, inklusive information som krävs för att behandla eller ge support för betalningen, såsom köpets totalsumma och faktureringsinformation. När du lägger en order i webbutiken med Klarna Checkout som betalningsmetod, sänds informationen om produker i order (namn, pris, kvantiet, artikelnummer) till Klarna. När köpet är klart skickar Klarna en faktura och en leveransadress till baka till webbutiken. Denna data och unik identifiering för köpet lagras som köp och leverans data i ordern i WooCommerce.

Hur länge vi behåller era uppgifter?

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vi behåller uppgifter från kontaktformulär i sex månader, analysposter i ett år och inköpsdata för kunder i tio år.

Vilka rättigheter du har över din data?

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Kontaktinformation

Vill du kontakta oss rörande integritetsfrågor når du oss på info@canentem.se.

Hur skyddar vi din information?

Åtgärder som vidtagits för att skydda känslig information är att säkerställa att webplatsen är krypterad. Du kan se det genom hänglåset i sidans url. Vidare sparas kundregister i Microsofts molnbaserade tjänst för office 365 med lösenord och tvåfaktorsautenticering. Canentem AB är ett företag med endast ett fåtal verksamma personer och det begränsar risken kring mänskliga åtgärder. I de fall vi växer som bolag med personal kommer vi att säkerställa utbildning av personalen kring dataintegritet.